سه هزار و سیصد و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

بیانیه جامعه مدرسین: کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده /معاون امنیتی وزیر کشور: اتفاقات اخیر در مدارس ناشی از شیطنت دانش‌آموزان بود / احمد خاتمی: تضعیف نظام یعنی فردی بگوید «نظام و ولی فقیه را قبول ندارم» /خاندوزی: نرخ واقعی ارز از عدد فعلی در بازار پایین‌تر است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند ایرنا: بیشترین سقوط ارزش پول ملی در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورد / نماینده مجلس: درآمد مردم با ریال و اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند / غلامعلی رجایی: رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است، اما برای تغییرات وزرا تدریجی عمل می‌کند / جدیدترین موضع‌گیری رئیس قوه قضائیه درباره حجاب / سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای بازگشت به توافق آماده است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۸۸
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 10 April 2023
|
26098 بازدید
|

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

معاون امنیتی وزیر کشور: اتفاقات اخیر در مدارس ناشی از شیطنت دانش‌آموزان بود
 سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور در خصوص اتفاقات اخیر در برخی مدارس گفت: در بیانیه‌های وزارت کشور در خصوص اتفاقات اخیر در برخی مدارس تمامی مطالب توضیح داده شده و با شروع سال تحصیلی، در حال حاضر تمامی مدارس فعال و همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند. معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: چند موردی که در سال جدید پیش آمد که بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها و مدارس بوده است؛ البته اعلام شد که حتماً برخوردهای انضباطی جدی با این افراد صورت گیرد و در موارد دیگر نیز در صورت لزوم به دستگاه قضائی معرفی شوند. وی اظهار کرد: یکی دو مورد نیز استفاده از گاز فلفل توسط دانش‌آموزان بوده است که شناسایی شدند و قطعاً با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نماینده مجلس: هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان را به دست آورند
محمد حسن آصفری با اشاره به جلسه اخیر کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: این کمیته هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل داد اما متاسفانه خروجی در جلسه نداشتیم، چون هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست آورند. این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان، با تاکید بر لزوم دقت و جدیت بیشتر دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی عوامل اصلی مسمومیت دانش آموزان گفت که هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند، سرنخ‌ها و منشا اصلی مسمومیت دانش آموزان را به دست آورند که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای بازگشت به توافق آماده است
سخنگوی وزارت خارجه: تنها اروپا و آمریکا نیست و اروپا هم صرفا دو سه کشور اروپایی نیستند. در موضوع هسته‌ای هم این موضوع مستثنای از رویکرد کلی دولت ایران نیست. این موضوع به عنوان یکی از موضوعات سیاست خارجی دولت مورد توجه قرار گرفت و پای میز مذاکره حاضر و گفت‌وگوهای متنوع انجام شد و ایران اعلام کرد، آماده جمع بندی مذاکرات و زمینه سازی برای اجرای آن است برای اینکه همه اعضای برجام به تعهدات و مسؤولیت‌های خود در چارچوب برجام برگردند. ایران با رعایت خطوط قرمز خود همواره اعلام کرد برای بازگشت به توافق آماده است. وی درباره تبادل زندانیان با آمریکا نیز بیان کرد: در ارتباط با تبادل زندانیان گام‌هایی برداشته شد و تلاش‌هایی از سوی کانال مشخصی که در این زمینه ایفای نقش کرده بود در حال انجام شدن است. از منظر ایران، امکان تبادل در آینده نزدیک وجود دارد، ولی باید طرف مقابل به تعهد خود پایبند باشد.

نماینده مجلس: نصف آمار کشته های تصادفات نوروزی، مربوط به سیستان و بلوچستان است
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند، از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود. اسماعیل حسین زهی با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای، بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها، بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم. نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. بی توجهی به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ با هم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.

طالبان ورود خانواده‌ها و زنان را به «باغ رستوران‌»های هرات ممنوع کرد
روز دوشنبه، یک مقام رسمی گفت که طالبان، خانواده‌ها و زنان را از رفتن به رستوران‌های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات در شمال غربی افغانستان منع کرده است. او گفت که این حرکت در پی شکایت علمای دین و افراد جامعه مبنی بر اختلاط جنسیت در چنین مکان‌هایی صورت گرفته است. این جدیدترین محدودیت در سلسله محدودیت‌های اعمال شده توسط طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت در اوت ۲۰۲۱ است.

سردار رادان هفته آینده درباره طرح جدید حجاب پلیس به مجلس می‌رود
محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی  گفت: کمیسیون شوراهای مجلس هفته آینده نشستی را با سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار خواهد کرد. این نشست روز دوشنبه 28 فروردین ماه برگزار و طرح جدید فراجا برای مقابله با کشف حجاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور نیز گزارش خود را در این باره به اعضای کمیسیون ارائه خواهد کرد.

پناهیان: برخی دست‌اندرکاران اقتصادی نظریات شهید آیت‌الله صدر را نمی‌دانستند
علیرضا پناهیان: یک نکته مهم را هم به عنوان خبر می‌خواهم عرض کنم: شهید صدر دو تا نظریه بانکداری دارند؛ یک نظریه بانکداری بدون ربا، برای جامعه‌ای که حکومت آن اسلامی نیست. یک نظریه بانکداری اسلامی برای جامعه‌ای که حکومتش اسلامی است. آن نظریه‌ای که الآن دارد اجرا می‌شود بانکداری بدون رباست؛ یعنی همان نظریه اول، درحالی که حکومت ما حکومت اسلامی است.

اگر به نظریه دوم ایشان توجه بشود، تفاوت‌های بسیاری در بانکداری ایجاد خواهد شد که چه‌بسا موجب کاهش تورم هم بشود. در این زمینه ما با برخی از دست‌اندرکاران اقتصادی صحبت می‌کردیم که آنها از این دیدگاه‌های شهید صدر بی خبر بودند. چرا شهید صدر که امام سفارش کرده بود به مطالعه آثار ایشان پرداخته بشود، در ایران نسبت به ایشان کم توجّهی شده است؟

جدیدترین موضع‌گیری رئیس قوه قضائیه درباره حجاب
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا گفت: در قضیه حجاب ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد. با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند، مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و‌ با حساسیت عمل کرد.

مقایسه عجیب محسن هاشمی از کاهش ارزش پول ملی از دوران قاجار تا دولت ابراهیم رئیسی
محسن هاشمی رفسنجانی نوشت: دولتی که هدفش افزایش ارزش پول ملی بود، دلار را در انتخابات ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت و هنوز به سال دوم نرسیده، دلار آزاد به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده؛ یعنی کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از کاهش آن در این دو سال است.

غلامعلی رجایی: رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است، اما برای تغییرات وزرا تدریجی عمل می‌کند
غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره پیام سیاسی تغییرات در دولت به «انتخاب» گفت: من فکر می‌کنم آقای رئیسی به تدریج متوجه شده که چینش کابینه اش درست نبوده و مشورت‌هایی که به او داده شده، کیفیت لازم را نداشته است. در مورد آموزش و پرورش هم از اول اختلاف بود و اگر زلفی گل وزیر می‌شد، وضعیت بدتر هم می‌شد. بطور کلی رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است؛ اما برای اینکه بروز و ظهور منفی نداشته باشد، تدریجی عمل می‌کند. البته تاکتیکشان کناره گیری است تا حرمتشان حفظ شود، اما چگونه باید مشخص شود که ضعف اصلی مدیریت است؛ مثلا آموزش و پرورش که مهم‌ترین نهاد دولت از نظر تعداد نیروست، در نوروز توان پرداخت حقوق نداشت. به نظر من اینکه رئیسی حداقل به این نتیجه رسیده که تغییراتی ایجاد کند، یک گام به جلوست، بخصوص امسال که مهار تورم است، باید در وزارت اقتصاد و صمت نیز تغییراتی ایجاد دهد و با مشورت نخبگان وزرای جدیدی معرفی کند.

احمد خاتمی: تضعیف نظام یعنی فردی بگوید «نظام و ولی‌فقیه را قبول ندارم»
سیداحمد خاتمی، تضعیف نظام اسلامی را گناه سیاسی عنوان کرد و گفت: البته باید به این نکته توجه داشت که انتقاد درست و سازنده به مسئولین، تضعیف نظام نیست، بلکه تضعیف آن است که فردی بگوید نظام و ولی فقیه را قبول ندارم.

بیانیه جامعه مدرسین: کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده 
جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایات‌ و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و بازنشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند. در بخش دیگر این بیانیه آمده است: مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است. لازم می‌دانیم قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین خلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند، شبه روایات‌ و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

فرزین: نرخ‌ تلگرامی دلار ساختگی است
رئیس کل بانک مرکزی گفت: اینکه درباره نوسان نرخ ارز صحبت می‌شود، مربوط به نرخ‌های ارز تلگرامی است و این بحث انتظاراتی است. وی تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ میلیارد ارز کشور با نرخ‌هایی که اشاره شد تامین شده بود و اینکه در بازار قاچاق یا با پول‌های پولشویی ارز مبادله می‌شود، صحیح نیست. فرزین درباره برخورد با متخلفان گفت: از دستگاه‌های مربوطه خواستیم با متخلفان بازار ارز مقابله کند و آن‌ها نیز قول مساعدت داده‌اند. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: روزانه نرخ ارز را در مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌کنیم و مردم باید به این نرخ توجه کنند و اگر نوساناتی در این نرخ باشد، پاسخگو هستیم. وی اظهار داشت: نرخ‌های تلگرامی ارز ساختگی و تحریف شده است و هیچ یک از نیاز‌های کشور با این نرخ تامین نمی‌شود.

واکنش وزیر کشاورزی به مرغ ۸۰ هزار تومانی؛ کمبودی نداریم

فارس نوشت: قیمت مرغ در روز‌های اخیر حدود ۱۷ هزار تومان از قیمت مصوبِ تنظیم بازار عبور کرده است. همچنین قیمت قطعه مرغ هم که این روز‌ها فروشندگان محصولات پروتئینی به دلیل سود مناسبش روی فروش آن تمرکز کرده اند، رشد نموده است. گزارش میدانی از فروشندگان مرغ در تهران حاکی است که قیمت مرغ کامل در ویترین مغازه‌های فروش محصولات پروتئینی کیلویی در حال حاضر ۸۰ هزار تومان است، در حالی که نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۶۳ هزار تومان است. همچنین قیمت سایر قطعه‌های مرغ هم تا ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فیله مرغ کیلویی ۱۸۰ هزار تومان، سینه مرغ با استخوان ۸۴ هزار تومان، ران مرغ ۷۵ هزار تومان، سینه مرغ بدون استخوان ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رود. بسیاری از مردم معتقدند، با این افزایش قیمت مرغ در کنار افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز، دیگر امکان تأمین مرغ را هم ندارند و ضرورت دارد قیمت این ماده غذایی مدیریت شود.

سید جوادساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰ هزار تومان است که چند هزار تومان هم هزینه‌های جانبی به آن اضافه می‌شود.

نماینده مجلس: درآمد مردم با ریال و اجاره خانه ها با دلار رشد می‌کند
رسول فرخی میکال، نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس در رابطه با وضعیت نامناسب اجاره بها مسکن گفت: در آستانه نزدیک شدن به فصل تابستان و پیک جابجایی مستاجران هستیم که با وجود افزایش نجومی نرخ‌های اجاره بها در بازار خالی از نظارت مسکن، دولت از هم اکنون باید برای ساماندهی اجاره خانه، سقف مجاز افزایش کرایه خانه و کمک تسهیلاتی به مستاجران تدبیر کند. البته مجلس سال گذشته برای ساماندهی بازار پر تلاطم اجاره بها مسکن، طرحی را تدوین کرده که هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس قرار داشته و پس از چکش کاری نهایی برای تصویب به صحن علنی می‌آید. امیدوارم با ضابطه‌مند شدن قرارداد‌های اجاره بهای مسکن، تا حدودی نرخ‌ها تعدیل شود. هم اکنون بیش از ۶۰ درصد هزینه سبد یک خانوار صرف تامین مسکن شده و مردم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند. به عنوان مثال، کارگر و یا کارمندی که با دشواری دخل و خرج خود را ماهانه تراز می‌کند چگونه می‌تواند هر سال در موعد تمدید اجاره خانه، صد یا حتی صد‌ها میلیون به پول پیش و چند میلیون بر اجاره خانه خود اضافه کند؟ چگونه می‌تواند این مبلغ سنگین را با وجود گرانی‌های افسارگسیخته کالا‌ها در طول یک سال پس انداز کرد؟ دولت باید جدی به این موضوع ورود کرده و مانع از به حاشیه رانده شدن مردم از شهر‌ها به حاشیه شهر‌ها شود. وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره‌های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمد‌های مردم با ریال، اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند؛ این امر کمر مردم به ویژه قشرهای کم درآمد و بازنشسته‌ها را شکسته است و امیدوارم با اجرای قانون جهش تولید مسکن، زمینه برای رفع مشکل فراهم شود.

درآمد سرانه هر ایرانی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است
غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان رضوی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال جدید در خصوص ساماندهی تولید کشور، اظهار کرد: اگر اقتصاد کشور را به‌مثابه یک درخت بدانیم، بخش کلان آن، ریشه‌های درخت و بخش خرد آن، شاخ و برگش هستند. حالا این درخت اقتصاد، به آفت و بیماری دچار شده و تا درمانی برای مشکلات آن نیندیشیم، ثمر دادنش دور از انتظار خواهد بود. در سال‌های گذشته عمده اقداماتی که در حوزه اصلاحات اقتصادی انجام گرفته، در حکم هرس کردن شاخ و برگ این درخت بوده و نه درمان آفاتی که به جانش افتاده است. تداوم این وضعیت منویات رهبری را برای توجه دادن مدیران به اهمیت اقتصاد تولیدی و اثرات آن بر رفاه جامعه، برآورده نخواهد ساخت. رئیس اتاق ایران تصریح کرد: بررسی واقعیت‌های اقتصاد کلان ایران طی یک دهه گذشته، حکایت از نتایج ناخوشایندی دارد؛ طی این مدت، درآمد سرانه هر ایرانی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است. همچنین، در یک دهه‌ گذشته، ۱۰ میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند و میانگین رشد اقتصادی ایران در بیش از یک دهه گذشته حتی به عدد یک هم نمی‌رسد؛ این بر غلط بودن مسیر‌های طی شده، صحه می‌گذارد.

ایرنا: بیشترین سقوط ارزش پول ملی در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورد
ایرنا در گزارشی با روتیتر «جهت اطلاع محسن هاشمی رفسنجانی» نوشت: محسن هاشمی،‌ پسر ارشد مرحوم اکبر رفسنجانی، مدعی شده که «میزان کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از میزان کاهش آن در این دو سال است.» جهت اطلاع آقای محسن هاشمی، بدون اینکه نیاز باشد برای حمله به دولت رئیسی، اقدام به سفیدنمایی عملکرد حکومت‌های قاجار و پهلوی کرد، بهتر بود ایشان نگاهی به آمار عملکرد دولت‌های پدرش و حسن روحانی می‌انداختند تا این بی‌انصافی را مرتکب نشوند. ادعای محسن هاشمی در حالی است که بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است. بر اساس آمار بانک مرکزی، از لحاظ تغییرات سالانه ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار، رکوردداران سقوط ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار در کشور به ترتیب سال‌های ۱۳۹۷ (روحانی با ۱۵۶ درصد)، ۱۳۹۱ (احمدی‌نژاد با ۹۲ درصد)، ۱۳۹۹ (روحانی با ۷۷ درصد)، ۱۳۷۴ (رفسنجانی با ۵۳ درصد) و ۱۳۷۳ (رفسنجانی با ۴۶ درصد) هستند.

خاندوزی: نرخ واقعی ارز از عدد فعلی در بازار پایین‌تر است
وزیر اقتصاد در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره نرخ ارز گفت: متاسفانه بسیاری از کسانی که اصحاب حرف و سخن و تریبون هستند، چیزی که صلاح و مصلحت جمعی مردم است، در نظر نمی‌گیرند. بر اساس محاسبات علمی که اندیشکده‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، نرخ واقعی از عدد فعلی نرخ ارز در بازار پایین‌تر است، اما به محض اینکه روی این کار کارشناسی یک جو روانی و بدبینی ایجاد می‌شود، برخی به بازارهای مختلف هجوم می‌آورند که در این موضوع واقعاً نیازمند یک اجماع ملی و کمک هستیم که ثبات و تعادل بازگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کشف حجاب اعدام باید گردد. واسلام نامه تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
تعدادشون ده ها میلیون می شه
منصوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خودتی!
باید قانون را رعایت کند و الا جریمه قانونی و حذف از خدمات اجتماعی گردد
این از اعدام موثر تر است
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
شما حالت حوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
اصرار به اجرای قانونی که مردم قبول ندارند فقط تنش در جامعه درست میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
در هند مدرسه ای از ورود دختران محجبه به مدرسه جلوگیری کرد وقتی کار به دادگاه کشیده شد دادگاه با این تفسیر که چون حجاب جز اصول دین اسلام نیست حق را به مدرسه داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مسولان ناکار امد و بی

تجربه... ، هم آزادانه در مقامشان بمانند !!!!؟؟؟

صدها حملات تروریست شیمیایی به هزاران دختران

دانش اموز هم دروع بوده و کار خودشان بوده!!!؟

گرانی و تورم هم کار دشمنان داخل خارجی ما است !!!؟

هر کسی هم دوست نداره بفرما جمع کنه و بره !!؟

مخالفت و انتقاد و اعتراص هم یعنی مفسد فی الارض و مهدور الدم است !!!!؟؟؟

ما هم بهترین هستیم و همه دنیا باید از ما الگو بردارند

و الا نابود می شوند !!!؟ و مرگ بر آنها!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
منصوری جون قانونی که 80 درصد جامعه قبولش ندارند نمیتونه اجرا بشه شما میگی حرفم اشتباه است رفراندوم بزارید هم برای حجاب...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
دزدي ها، اختلاس ها، گراني ها، مسموميت دانش آموزان، اعتياد، وضعيت آشفته درمان دغدغه مندان اعتلاي كشور را نگران نكرده؟؟؟ وا عجبا، وا حيرتا
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
دغدغه‌مندان اعتلای کشور نگران این نمیشن که چرا با سیاست های موجود هنوز این کشور به سمت اعتلا نمیره که هیچ هرروز بدتر هم میشه؟
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
زمان حمومت پیامبر (ص) و حضرت علی علیه السلام هم حجاب اجباری نبود و کسی بابت حجاب بازخواست نشد.
اگر حرف منو قبول ندارید برید کل تاریخ صدر اسلام رو مطالعه کنید یه مثال غیر از چیزی ک من گفتم بیارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
این نامه نگاری امثال شما کشور رو به نابود کشونده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مردهایی که ریششان را تیغ می زنند و آستین کوتاه می پوشند نیز باید اعدام شوند وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
براساس اصل۱۹ و ۲۰ قانون اساسی ، " برابری بین شهروندان "
را باید اجرا شود
محرومیت در دریافت خدمات در این اصول مطرح نشده است و غیرقانونی است
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
قانونی که مردم قبول ندارند دیگه اسمش قانون نیست بهش میگن حرف زور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
عزیزم 80درصد اعتقاد به حجاب دارند حال بر فرض 80درصد اعتقاد به حجاب ندارند مانند بسیاری قوانین دیگر که اتفاقا 90درصد آن را قبول ندارند حاکمیت قانون برای آن وضع می کند و شما مجبور به رعایت آن می شوی و نکنید مجازات می شوی چه برسد به بی حجاب که بی بند و باری هم هست و حکومت اسلامی نمی تواند از آن بگذرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
معرفت دٌر گرانی است به هر کس ندهند
پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
پس این تورم و گرونی مردم رو نابود کرده هیچ اهمیت ندار
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
قبل از هر چیز باید مشخص شود مردم توی این مملکت چکاره اند و چه جایگاهی دارند اگر هیچکاره اند اعلام کنید در غیر اینصورت همه میدونند مردم مخالف حجاب اجباری هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
نظر سنجی باید توسط نهادهای بیطرف انجام شود و نه نهادی که طرف دار سرسخت حجاب اجباری است بعد هم اعلام میکند بله ۸۰ درصد مردم موافق حجاب اجباری هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دروغ دروغ و باز هم دروغ ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خواندن سر تیتر ها کفایت میکند و من که کاملا قانع

شدم و حملات شیمیایی نبوده و دانش اموزان بودند

که شیطونی و تمارض کردند و اعتراص هم یعنی مفسد

فی الارص و هیچی به هیچی است و تمام !!!!؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
حضراتی که دلار را ۱۰ برابر و مسکن را ۱۵ برابر و نقدینگی را ۲۰ برابر و... کردند میدانستند چه به ارث گذاشتند.
لذا منتظر سقوط ۴۰روزه دولت مردمی بودند.
پی باید با وجود مشکلات فعلی به دولت مردمی دست مریزاد گفت.
چون اکنون ( با وجود پیش بینی دلار ۲۶۰هزارتومانی نشریه سازمان‌ برنامه و بودجه نوبخت در تیر۱۴۰۰ برای الان، که بحمدالله کنترل و دفع شد) از مرحله بحرانی تحویل گرفته شده از دولت قبل عبور کردیم.
و باید دعا کنیم خداوند منان به دولت مردمی کمک کند تا مرحله ثبات و ارزانی نیز محقق شود.
بحق امیرالمومنین علیه صلوات الله در این شب‌های قدر.
التماس دعا
#شبهای_قدر
#دعا_برای_همه
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کشف حجاب جلوی اعتلای کشور را با دلار ۵۰ تومنی و مرغ ۸۰ تومنی و …. گرفته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
دغذعه مندان این چهل سال کجا بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
از بس اعتلا پیدا کردیم و بالا رفتیم دیگه اکسیژن نیست داریم خفه می شویم لطفا یکی کمک کنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اگر مسلمانیم باید شرع رعایت کنیم
اگر غیر مسلمانیم باید قانون را رعایت کنیم
مثل همه جای دنیا با تمام مشکلاتی که داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
همون شرع رو که آقایان حکومتی رعایت می کنند برا هزارپشتمان بسه

چه خبر از سواحل فلوریدا مسلمان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
بـــــــــــــــــــــاشه بهش میگم
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
علی آقا ربا خواری بانک ها شرعیه یا قانونی؟
اون چرا اذیتت نمیکنه برادر؟
احتکار و گران فروشی خودرو ساز ها چطور؟شرعی یا قانونی
مرغ طی چن سال از ۱۵۰۰ تومن رسیده به کیلویی ۸۰ تومن چطور؟
اشغال کردن صندلی دانشگاه ها توسط یکمشت بیسواد ،شرعیه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
در ارتباط با اجباری بودن حجاب در اسلام اختلاف نظر وجود دارد
قانونی که مردم از آن راضی نیستند هم زیر سوال است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
قانونو انسانها برای آرامش خودشون ساختن اگر مردم نمیخوان میتونید قانونو تغییر بدین مشکلتون چیز دیگه ای که حل نمیکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آفرین حالا برو ساندیستو بخور
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
قانون خوب اومدی
در قانون اساسی رفراندوم آمده است اجرا کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
در خصوص شرع .. لا اکراه فی دین . در خصوص قانون نیز هر وقت در تصویب قانون نمایندگان واقعی مردم حضور داشته باشند آن قانون لازم الاجراست... نه اینکه با رد صلاحیت و فیلتر انتخابات مهندسی شود و بعد انتظار رعایت قانون مصوب آنها را از مردم داشت
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
صد البته تمام قوانين اسلام مثل ربا ،كم فروشي خودرو ساز و كل گران فروش و تقسيم ثروت عادلانه وعدالت كامل و فرق نگذاشتن بين انسانها همانطور كه علي عليه السلام مي فرمايد و آبروي مسلمان و اديان كتاب آسماني ديگر و امنيت و آسايش از دزدي و حقوق يتيمان و فقرا و البته تشويق به نماز جماعت و نماز جمعه و صد البته امر به معروف با تمام احترام نه حرمت شكستن يك مومن و تفاوت "فقط و فقط " نزد خداست و آنهم بر اساس تقواو .... خب مسلماني بقيه شم بگو مومن خدا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
علی آقا در مورد قانون یکطرفه این مملکت یک مقدار بیشتر توضیح بده!!!!!!!!!! تا ملت هم بیشتر آشنا بشن که قانون در کجا فقط نوشته میشه؟؟؟؟ کجا فقط خوانده میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و کجاها فقط عمل ؟؟؟میشه
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
در اسلام قانون و اجباری برای حجاب نیست
و به قلدری مدون هم قانون نمیگن قانون باید مورد توافق کل مردم باشه و دولت باید ناظر بر صحیح انجام شدن اون سیاست ها رو نمیشه به اجبار قانون و شرع نامید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
شرع و قانون فقط مربوط به حجابه؟ دزدی، اختلاس، رانت، دورغ و .... اینها شرعی نیست؟؟؟؟!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
جناب رعایت کننده شرعیات آیا شرعیات به شما نگفته حرمت انسان بالاتر از هر چیزیست ، آیا فقر و رانت هایی که آقایایان وووو هایشان استفاده می کنند شرعیات شما را به خطر نمی اندازد ، آیا حوزه علمیه که امروز با پول های کلان می چرخد اصلا خود را از مردم می داند و یا امروز مردم را فرو دست و خودشان را فرا دست می داند می فهمند درد ملت چیست ، ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
قانون باید بر اساس اکثریت فعلی بازنگری شود نه بر اساس اکثریت 40 سال پیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
lمثل همه دنیا ؟؟؟
همه دنیا و تمام کشورهای مسلمان حجاب اختیاری دارند و ما می خوایم مثل اونها حجاب اختیاری داشته باشیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کاری نکنید که این جوانها بگن ما اصلا نمی‌خوایم مسلمان باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
شیطنت دانش اموزان یک باره توانسته چند کلاس را مسموم کند! چه بچه های زبلی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
اصل کار حجاب است !!!؟
و شیطنت و تمارص بوده !!!؟
همه چی آروم و ما چقدر خوشبختیم !!؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
اين دختران شيطون چقدر هماهنگ و سازمان يافته در بسياري از شهرهاي إيران گاز شيميايي تهيه و در مدارس زدند . گاز شيميايي را كه هر بقالي ميفروشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
واقعا خیلی رو..میخواد بعد از ماهها یکی بیاد یگه شیطنت دانش آموزان باعث مسمومیت ها بوده اون هم با موادی که در دسترس مردم عادی نیست و دراین سطح وسیع و سازماندهی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آن هم در چند شهر و چندین مدرسه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
این دانش آموزان شیطان باید توانایی گسترده ای در تهیه مواد اولیه و تولید گازهای سمی و سیستمهای خودکار نشر گاز داشته باشند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
جالبه این شیطنت رو هم فقط دخترا بلد بودنند انجام بدهند پسرای ما خیلی آروم و
منطقی نگاه می کنند
شاید هم مغازه دارها فقط به دخترها می فروختند!!!!
اونی که گوشاش مخملی ما هستیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
جامعه مدرسین محترم خدا رو شکر که فقط کشور از نظر شما مشکل حجاب دارد بقیه مملکت گل و بلبل هست مسمومیت و تورم و فقر و .... درمقابل خدا باید پاسخگو باشید
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
امیدوارم به این سخن امام علی نیز توجه کنند
خداوند از علما، عهد و پیمان گرفته که در برابر شکم‌بارگی ستم‌گران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خدايي اگر در فيضيه مسموميت غذا بشه مثل دانشگاه و يا گاز پخش بشه خواهيد گفت شيطنت طلاب است؟ من يكسال قم درس خوانده ام.و چيزهاي خيلي خيلي زيادي ياد گرفتم و به نظرم از دو سال سربازي شش ماه فيضيه قم باشه.حتي پليس و فرمانده هر سال سه ماه نظر شما؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
راز اینکه این کشور روز به روز بحرانی می شود وجود کسانی با این حد تحلیل در راس وزارت کشور هست واقعا معاون امنیتی وزیر تحلیلش اینقدر سطحی و الکی می تواند باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
جامعه مدرسین :تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.
جامعه با نشاط ؟؟؟؟؟! شاید منظورشون جامعه با نشاط خودشونه و گرنه من چیز دیگه ای میبینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ایرنا؟؟؟!!!همه بدند، فقط دولت آیت ا...؟؟؟؟!!!دکتر؟؟؟؟؟!!!!رئیسی خوبه!!فرمایش دیگه ایی نداری؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
عزیزم روزه ای.. ناهار به شما ندادند که اینطور ایشان را با علامت سوال گوشه رینگ بردی؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ایرنا چی فکر می کنه؟ مگه ما خدای نکرده خودمون عقل و هوش نداریم که بفهمیم ارزش پول زمان چه کسی بیشترین سقوط را داشت.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...